De trilogie compleet: Porsche 911 Targa

We mochten de Porsche 911 al als coupé en cabriolet aanschouwen, maar op de Targa-versie was het nog even wachten. Tot nu! De heerlijke vlees-noch-vis-versie maakt de 911-trilogie weer compleet.

De nadelen van een cabrio (zwaarder, minder ruimte), met minder voordelen want minder zon op je bolletje. Toch blijft deze minst rationele versie al decennia een populaire koetswerkvariant van de übersportwagen die de 911 is. En kan je daar iets tegenin brengen?

Bij deze legendarische koetswerkvariant draait het uiteraard om het dak. Dat klapt automatisch en in 19 seconden weg onder de koepelvormige achterruit. Daarachter ligt uiteraard een drieliter flat six die alle wielen aandrijft. Inderdaad, de Targa komt eerst als 4 en 4S.

4 en 4S

De Targa 4 is 385 pk en 450 Nm sterk en wordt standaard gekoppeld aan de PDK-achttraps automaat. In combinatie met het optionele Sport Chrono-pakket haalt hij 100 km/u in 4,2 seconden en bereikt hij een topsnelheid van 289 km/u. De 4S doet met 450 pk en 530 Nm nog iets beter. Ook hij krijgt standaard de PDK en spurt dankzij het Sport Chrono-pakkert in 3,6 seconden naar de 100, de topsnelheid haalt hij bij 304 km/u.

De 992-generatie van de Porsche 911 Targa staat vanaf augustus in de showroom. De Targa 4 kost 131.865,80 euro, de Targa 4S 147.595,80 euro.