Deze motoren krijgen de Citroën C4 en Ë-C4

Enkele weken geleden losten Citroën al de eerste beelden van de nieuwe C4 en Ë-C4, maar op specificaties was het wachten tot vandaag.

Qua elektrische aandrijving gokten we alvast juist. De Ë-C4 krijgt dezelfde elektrische aandrijflijn ingeplant als andere producten uit de PSA-groep. Dat komt neer op een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor die zijn voeding haalt uit een batterij van 50 kWh. Daarmee moet de Ë-C4 volgens de WLTP-cyclus 350 kilometer ver geraken. Snelladen is mogelijk aan 100 kW, waardoor de batterij op een half uur tot 80 procent geladen wordt. Aan een klassieker laadpunt kan laden tot 11 kW, en dan is de batterij op een vijftal uur vol.

Daarnaast lepelt Citroën uiteraard een aantal PureTech-benzinemotoren en BlueHDi-diesels in de C4. Bij de benzines gaat het om een 1.2 met 100, 130 of 155 pk. De instapper doet het altijd met een manuele versnellingsbak, de topper luistert enkel naar de achttraps automaat. Aan dieselzijde is er de 1.5 BlueHDI met 110 of 130 pk. Ook hier wordt de instapper enkel gekoppeld aan een manuele versnellingsbak en de topversie aan een automaat.