Facelift en plug-in hybride voor de Jaguar F-Pace

Na de Land Rover Defender vorige week krijgt ook de F-Pace van zustermerk Jaguar de P400e PHEV-krachtbron. Deze aandrijflijn in combinatie met enkele retouches moeten de eerste SUV van Jaguar future proof maken.

Maar beginnen doen we met de nieuwe aandrijflijn. Net als in de Defender wordt een 300 pk sterke benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor van 143 paarden, genoeg vermogen om de F-Pace in 5,3 seconden naar de 100 te sturen. Het accupakket meet 17,1 kWh groot en is daarmee goed voor een actieradius van 53 kilometer. Met een CO2-uitstoot van 49 g/km wordt de F-Pace bovendien gunstig fiscaal behandeld, dat is niet het geval voor de Defender die een grotere uitstoot heeft.

Van buitenaf herken je de herwerkte F-Pace aan z’n nieuwe, grotere grille en bijhorende ‘Double J’-dagrijverlichting. Ook de bumper en motorkap werden hertekend. Achteraan zien we ook een nieuwe verlichting, net als een bumper met sieruitlaten.

Niet meer draaien

Binnenin gingen de Britten iets grondiger te werk. Een nieuw, gebogen centraal display van 11,4 inch trekt meteen de aandacht, terwijl het digitale scherm dat de tellers toont 12,3 inch meet. Voorts vallen de grotere zetels – optioneel met massagefunctie – op, net als de nieuwe sierpanelen van hout of metaal en het ontbreken van de gekende draaiknop waarmee je de automatische versnellingsbak bediende. Dat gebeurt nu via een stick.