Meer pk’s en minder verf voor de Ford GT

Ford heeft de modeljaarupgrade 2020 voor de Ford GT getoond. Gelukkig hebben de Amerikanen niets veranderd aan z’n knappe lijnen, enkel onder de koets werd wat extra drama toegevoegd …

Drama dat geproduceerd zal worden door jouw stembanden wanneer je merkt – en vooral voelt – dat de GT nog een tikje snelle is geworden. De Ford ziet zijn vermogen immers stijgen van 647 naar 660 pk. Daarnaast zal ook de koppelcurve van de 3.5 liter grote V6 breder uitgesmeerd worden en wordt hij voorzien van een gewijzigde koel- en luchtstroom. In de Track-rijmodus werd de ophanging dan weer verder aangescherpt om de vermogenswinst maximaal in bochtensnelheid te kunnen vertalen.

Maar dramatisch geluid zal ook door de GT zelf geproduceerd worden. Het Blauwe Ovaal besliste immers om de titanium, vierk kilo lichtere Akrapovic-uitlaat standaard te monteren, waardoor z’n decibels nog beter tot uiting komen.

De naakte waarheid

Tot slot geven we ook mee dat Ford twee speciale oplages van de GT zal bouwen. Zo zal de Gulf Racing versie nu een extra smal streepje krijgen en een nummer dat verwijst naar de Ford GT’s die Le Mans wonnen in ’68 en ’69 (de “6” in plaats van het eerder gebruikte nummer “9”, zie rechts).

Maar onze favoriet is de ‘Liquid Carbon Edition’, waarbij Ford de lak doodleuke weglaat werd en het koetswerk dus zijn naakte, uit carbon opgebouwde waarheid toont toont. Om het af te maken monteren de Amerikanen er nog eens koolstofvezel schoeisel onder. Want je kan nooit teveel carbon hebben.