Porsche Taycan krijgt instapper met achterwielaandrijving

In China is wat de goedkoopste versie van de Porsche Taycan moet worden voorgesteld. Die krijgt maar één elektromotor die de achterwielen aandrijft, maar dankzij zijn batterij – die even groot is als die van de 4S (foto) – komt hij wel een aardig eindje verder dan dat laatst genoemde model.

Onder de Turbo (S) en de 4S komt dus een nieuwe instapper, die eenvoudigweg naar de naam “Taycan” luistert. Het model komt in twee vermogensversies: de basisuitvoering met 408 pk en een batterijpakket van 79,2 kWh en de Performance Battery Plus. In die laatste levert de elektromotor 476 pk en is de batterij 93,4 kWh groot.

De autonomie van de twee versies ligt op respectievelijk 414 km en 489 km, al spreken we hier over NEDC-cijfers. Een WLTP-autonomie volgt zodra het model in Europa wordt voorgesteld. Dan zullen we ook de prijs krijgen. Voorlopig weten we enkel wat deze Taycan in China zal kosten en dat is omgerekend zo’n 112.000 euro.